Před lety hledali bývalí zaměstnanci společnosti Google způsob, kterým by jejich děti mohly využívat technologie pro svůj aktivní rozvoj, a neměly je pouze pro pasivní konzumaci digitálního obsahu. Výsledkem tohoto bádání je interaktivní nástroj Osmo rozvíjející široké spektrum znalostí dětí za pomocí moderních technologií a rozšířené reality. Princip jednotlivých her je založený na učení a rozvoji v různých oblastech jako např. slovní zásoba a čtení, základy programování, matematika a čísla, kritické myšlení a řešení problémů, kreativita a představivost. V neposlední řadě je Osmo také skvělým nástrojem pro osvojování cizího jazyka zábavnou formou. Osmo se v současné době využívá na více než 30 000 školách po celém světě.
Osmo využívá princip rozšířené reality. Prvním krokem je vložení iPadu do stojanu, následuje připevnění reflektoru pro snímání na horní stranu tabletu. V aplikaci si poté zvolíte hru nebo předmět učení a následně se na displeji iPadu zobrazí pokyny, co je potřeba udělat, postavit nebo nakreslit. Díky zvukové a vizuální zpětné vazbě v reálném čase se mohou děti učit experimentováním v prostředí bez stresu.
Osmo zábavnou formou rozvíjí dovednosti dětí v mnoha oblastech – řešení problémů a hádanek, kritické myšlení, matematika, sčítání, počítání, odčítání, násobení, zeměpis, kreslení rukou, poslechové dovednosti, jemnou motoriku, čtení, osvojení si fyziky, zdokonalení pravopisu, programování, slovní zásoba a učení cizích jazyků.
Sada obsahuje celkem tři hry – Masters, Newton a Masterpiece, ve kterých se děti zdokonalují v kreslení, poslechu, rychlosti kresby, vizuálním a logickém myšlení, základech fyziky, kreativním řešení problémů a zlepšují si jemnou motoriku. Kombinace ručních kreseb a zábavných postav vzbuzuje v dětech představivost a připravenost se učit. Jednotlivé aktivity postav mají mnoho variant, takže můžete hrát a trénovat opakovaně. Vizuální dovednosti děti potrénují při řešení úkolů, vizuálních hádanek a při skládání tvarů a obrazců. Těšit se můžete na více než 60 úrovní kreativního inženýrství, které kombinují virtuální realitu objekty z reálného světa.
Tato sada Osmo je vhodná pro kluky i holky ve věku od 6 do 10 let. Ovšem některé děti zvládají tyto hry již ve 4 letech, záleží tedy pouze na dovednostech dítěte. Osmo Creative Starter je určena jak pro začátečníky, tak již pokročilé malé programátory. Pokud by tato sada časem již nenaplňovala vaše dítě, tak Osmo umožňuje pokračování v učení s pokročilejšími hrami.
Kompatibilita:
Všechny iPady kromě generace 1, 2, 3. Reflektor pro iPad 2021 požadovaný pro: iPad Air 4, iPad Pro 11" a iPad Pro 12,9". Minimální požadovaná verze iOS je iOS 10. Aktivní WiFi není potřebná pro hraní her.